Persahabatan dan Kebahagiaan


Assalamualaikum ,
Aku amat mengagumi ikatan persahabatan
Persahabat adalah satu ikatan mesra yang mampu bertahan lama daripada ikatan percintaan

Sebagai bukti ,
Aku mempunyai seorang rakan baik yang sudah terikat hubungan selama 10 tahun lebih
Siapa sangka persahabatan kami selama ini
Susah senang aku , dialah disisi
Susah senang dia , akulah penyeri
Aku dan dia adalah sahabat baik dunia akhirat,
InsyaAllah dengan izinnya

Aku pernah berbangga menjadi seorang rakan yang benar-benar disayanginya
Dia seorang yang pandai ,
Jauh beza dengan aku
Tetapi dia masih mengaku bahawa budak yang mengambil sains biasa ini adalah kawan karibnya



Classmatenya : “Can I know who your best friend yah?”
She : “Adleena, dia budak kelas bawah dari kita”
Classmatenya : “Betul ke? Kenapa u kawan dengan dia ye. I ingat u punya best friend budak kelas kita or kelas depan.”
She: “Dia kawan baik saya yang paling lama bertahan. Tak salahkan kita kawan dengan orang yang tak setaraf gan kita.”

[INI CERITA BENAR] :KEPANDAIAN BUKAN SATU UKURAN, J

PERSAHABATAN TERUKIR BUKAN KERANA PANGKAT DAN HARTA
BUKAN PANGKAT DAN HARTA MENJADI PERSOALANNYA TETAPI HATI
HATI YANG IKHLAS DAN TULUS AKAN MEMBAWA SUATU IKATAN ITU TERUS BERKEKALAN

Tiada perkara yang membuatkan kita bahagia
Selain daripada membuatkan rakan kita gembira dan bahagia.

25 May 2012
Hari ni tepat pukul 12a.m.
Aku wish birthday my best partner Anas Sulaiman.
1st person. 
Happy Birthday Muhammad Anas bin Sulaiman. “Sweet 21”


(Sumber Inspirasi : Ijlali Husna & Anas Sulaiman)

♥ Story Morry

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...