Tuhan Uji , Untuk MerinduiNYA

Kata-kata semanis bicara ,
Belum tentu bicara semanis gula.


Selangkah perjalanan aku sebagai seorang wanita ,
Seorang wanita yang sering diuji dalam sedar atau tidak disedari.
Dalam perasan atau tidak.


Kesedihan sering disorok tanpa bicara , orang pandang kita happy selalu kita bahagia.
Tidak semestinya.
Orang yang terlampau happy tulah paling banyak memendam rasa.
Biasa dilihat perangai ini pada wanitakan.


A : Kalau sedih cuba cakap , jangan senyap je.
B : Belum tentu bila kita cakap selesai masalah kita.
C : Tak salah berkongsikan.
D : Berdiam lebih baik daripada bersuara


Maka , kerana pilihan B dan D dipilih ramailah yang menangis dalam hati tanpa sedar.


Tuhan tengah uji kita ke tu?
Orang cakap kalau Tuhan bagi kita dugaan dan ujian , tuhan sayang.
Yeke? Harap-harap macam tu lah kan. Sapa tak nak Tuhan sayangkan.



photo 
[Biarkan tangisan hati didengari Tuhan Yang Satu]

Hope, siapa yang sering diduga.
Jangan mudah mengalah ok. :)

♥ Story Morry

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...