Perubahan ; Capailah Tangannya

"Allah tak akan mengubah nasib seseorang itu melainkan dia mengubah nasibnya sendiri"

Perubahan manusia pasti berlaku
Hanya dengan izinnya


Aku hanya insan biasa 
Jika mereka perlukan aku
Aku masih disini untuk diperlukan


Satu perkataan yang pernah keluar daripada mulutnya
"Aku sudah merasakan perubahan saat kini aku mengenali kau"

Eh, manusia.
Aku bahagia tengok kau sudah berubah
Senyum aku meleret memanjangnya
Walaupun pada awal kejujuran kau nampak gugup. kelakar tengok !
Kerana kau takut kehilangan , kau bohong !
Tetapi perbohongan dapat dihidu aku , masa tu baru menyesal.


Sejarah hitam kau yang lepas , please tolak jauh-jauh
Aku tak nak tahu ,
Hanya yang aku nak kan , seorang yang sudah meninggalkan sejarah hitamnya yang lepas
Siapa kau sebelum ini , tak pernah menjadi persoalan kepada aku
Hanya aku bersiap sedia menerima kehidupan kau yang sekarang 


[Tangan ku hulurkan mencapai tanganmu biarpun sudah diselaputi lumpur yang berbisa, asalkan aku tidak membiarkan kau jatuh terus dilecak yang menakutkan]
*Please, give them the chance

Percaya atau tak?
Seseorang mampu berubah , bila seseorang yang dia sayang mula memberinya motivasi yang kuat kepadanya yang sebelum ini tidak pernah diperolehnya

♥ Story Morry

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...