Nobody Perfect , Be Positive

Sakit hati bila kita kena marahkan ,
Tambah bila orang yang marah kita tu orang yang jarang sekali marah

Wow,
Percaya atau tak , saat ketika itu
Aku kena marah dengan orang yang pendiam
Siapa sangka , kini dia antara orang yang paling aku takut selepas Pencipta-Ku dan keluarga-Ku.
Aku takut atas dasar hormat! 
Walaupun dia tiada ikatan apa-apa dengan kita , tapi dia masih mempunyai ikatan sesama manusia dengan kitakan?


Kejujuran :
Aku jujur ,
Sebab kena marah dengan si Lebah tu.
Nasib baik dia tak mengomel macam Lebah , bising je nanti.
Biarlah, ingat aku je boleh marah
Manusia lain pun ada perasaan jugakan?
Padan Muka kau! 

Bukan nak memburukkan diri sendiri , Orang yang berfikiran matang akan lebih ke arah positif ! Peace! :)
Aku berkongsi cerita ini dengan pengajaran
1. Mereka yang diam tak bermakna dia diam selamanya , malah lebih berbisa!
2. Ingat manusia lain juga mempunyai perasaan
3. Nobody perfect! 
4. Jadilah orang yang pandai menerima kekurangan diri , tak semua yang kita nak akan menjadi milik kita. Be positive!

♥ Story Morry

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...