Bukan Sementara

Ketinggian tangga Sungai Gabai buat aku pitam hari ini
Kerisauan melanda andai diri tak kuat menempuhnya


"OH MY GOD !! Kenapa dengan Leena hari ini. Pancit !"


Apa boleh buat , makan pagi terlupa , badan tak cukup rehat.
Habis pucat lesi muka ,
Tapi melihatkan kegembiraannya terserlah aku kuatkan diri juga.


Kawan biar beribu , menjaga sesuatu hubungan itu lebih baik.
Bukan sekadar hubungan dengan keluarga , dengan keluarga atau dengan kekasih
Tetapi juga rakan.
Aku gembira melihat kawan aku bahagia
Walaupun sedar tak sedar aku terlalu memaksa diri


Asalkan dia gembira , aku pasti gembira.


Semoga harapan aku sebagai seorang teman , mengharapkan dia bukanlah sekadar rakan ketika berseronok.
Sudah adat dunia , aku harapkan kau bukan diantara mereka .



[Kawan seronok tak panggil pun datang . Kawan menangis berjuta kali merayu 1000 payah satu nak dapat] 

♥ Story Morry

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...