Maaf Kunci Ketenangan

Memaafkan orang suatu keindahan Memaafkan orang suatu ketenangan


Aku menerima satu pesanan ringkas
Pada mulanya daripada nombor yang tidak aku kenali

: Hye sayang :)
: Sape ?
: Kaulah Leena. hahaha
: Cepat cakap ,siapa?
: Ya Allah Leena Oi! Akulah ****
: Ouh kau upenyer. Apa mimpi kau text aku?
: Saja. Rindu kat kau.
: Ouh okey. :)
: Leena , aku nak taye pendapat kaulah. Layak tak aku beri kemaafan kepada orang yang dah maki hamun aku disebabkan jantan?
: Lelaki ?
: Tak , perempuan.
: Ok. Macam nilah. Aku tak berada kat situasi kau sekarang. Mesti banyak benda kau rasa sekarangkan ?
: Macam-macam weyh , tak tahulah.
: Tentu-tentu kau sakit hatikan?
: Tahu tak pe , so ape yang perlu aku buat?
: Untuk menenangkan hati kau , aku syorkan kau maafkanlah dia. Biarkan dia tak tahu sekali pun. Kau dah pun laksanakan tanggungjawab kau sebagai Islam.
: Tapi aku sakit hati sangat-sangat kat dia. Tak pe la aku try. Tapi dia ego , dia je lah nak menang.
: Manusia , ego tu mesti ada , meskipun sedikit. Tetapi tetap adakan. Biarkan dia, macam aku cakap. Kau dah pun maafkan dia. Lepas sudah tanggungjawab kau.
: Okey aku try , thanks leena. :)

Untuk hari ini
Aku telah mempelajari sesuatu yang membuatkan aku bertambah sedar
Biarlah sekeji mana kamu dihina
Sesakit mana kau terima
Sesedih mana perasaan dirasa
Namun aku tahu manusia sentiasa ada kuat tersendiri
Cuma mereka tidak tahu dimana kekuatan mereka tersembunyi


[Kemaafan di Pohon , untuk mempermudahkan mencari Jalan Ketenangan]


Oh Tuhan , hebat sungguh ciptaan-MU
Engkau menciptakan manusia dengan kelebihan tersendiri
Engkau sorokkan segala ciptaan-MU
Untuk hamba-MU mencari sendiri kenikmatan yang kau ciptakan itu
Alhamdulillah
Sesungguhnya tiada yang lebih hebat daripada-MU

Leena ALyna : Tuhan segaja menguji kita
                          Dimana letaknya kelebihan , dimana letaknya kelemahan
                          Untuk manusia menilai sendiri , bertapa hebatnya kehidupan ini

♥ Story Morry

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...