Kerana Pengalaman , Bukan Membenci

Lebih baik begini saja
Bebas dari cengkaman cinta
Bebas dari segalanya



Bukan ku takut bercinta lagi
Tapi ku takut menangis lagi
Bukan ku takut bermain kasih
Tapi ku takut jiwa 'kan merintih

Pelepasan geram kami hari ini
Tidak dirancang , tidak diduga
Sampai giliran sahabat baik seorang ini yang asyik mengena-genakan aku
Membuatkan aku sedikit tertarik dengan serangkap dua lirik lagu yang dinyanyikan dia !
Makna banyak tersirat disitu


Memberi makna , adakah masih ada manusia membenci cinta
Ingat bukan salah mereka membenci perkara berkenaan


Apakah aku berada di situasi berkenaan
Bila aku sudah tak boleh menerima orang lain dalam hidup aku
Bila aku sudah mula susah menerima kasih sayang orang lain
Bila aku sudah mula tidak menerima apa-apa perasaan
Maaf






[Lebih 50% orang akan mengatakan benci pada cinta , sedang ketika hatinya takut untuk menerima cinta]

Oh, bukan sekali aku membenci cinta
Tetapi aku akan membenci diri aku sendiri 
Bila sampai masanya aku telah tersalah memberi hati kepada orang yang tidak sepatutnya
Tidak aku salahkan orang lain
Hanya mampu mempersalahkan diri sendiri
Kerana kurang pandai menerima ujian , tersalah penyelesaian



[sakitnya semalam , mengharap hilanglah kepedihannya hari ini , esok aku menanti kebahagiaan kasih yang terpilih]
Bukan terlalu memilih , Bukan terlalu fobia
Tetapi kerana pengalaman , AKU SERIK !


Kawan bersuara , mendoakan ku disisi.
Engkau seorang yang hebat L , macam-macam dugaan kau terima. Tapi engkau tetap hebat mengstabilkan perasaan kau. Itu yang aku suka. Tapi L , kau tak pernah menang dalam menyorokkan duka masalah di muka tu.
Apa lagi aku mampu lakukan ,
Aku juga manusia biasa macam yang lain

Leena ALyna : Tahu tak ? Orang yang paling sedih adalah orang yang selalu 
                           menyimpan perasaan sedihnya daripada pengetahuan orang lain. 
                           Jadi tak salah berkongsikan. [senyum]


♥ Story Morry

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...