Bezakan Aku suka dan Tak suka

Sahabat memang dikira wajib ada dalam hidup ini
Tapi , apakah semua sahabat cukup cita-rasa kita ?
Mesti ada yang menjengkelkan kan ?
Aku tak kisah kawan dengan sesiapa asalkan dia tidak menjadikan dia sebagai saingan musuh aku.
Peritnya nanti diri kau terasa , bila tak dimaafkan , kau bakal terseksa bukan.


photo

Aku SUKA :
1. kawan yang faham aku
2. kawan yang tak memaksa
3. kawan yang tak lupa jasa 
4. kawan yang terima 
5. kawan yang pandai jaga mulut dia
6. kawan yang tak mengecewakan
7. kawan yang biasa-biasa 
8. kawan yang tak menyakitkan
9. kawan yang menghormati hak pribadi orang lain
10. kawan yang menjadi dirinya sendiri

Aku TAK SUKA :
1. kawan yang mem'busy' body hal orang lain
2. kawan yang tak faham bahasa
3. kawan yang suka cakap belakang (belakon baik depan kita)
4. kawan yang suka tikam belakang
5. kawan yang mempergunakan kita

Senang je , 
Tapi masih ada kawan yang miliki sifat TAK SUKA tu.
Harap kawan sebegini akan buanglah sikap macam tu.
Takut lagi ramai tak suka , hidup masih panjang
Masih ramai jenis manusia bakal kita hadapi.


photo

[Warna warni kehidupan , hanya kita yang berhak mencorakkannya]

Leena : Kemaafkan akan dihulurkan ,            
           Jika usaha mencari "maaf" itu diteruskan.


♥ Story Morry

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...