Aku Sudah Mula Merasa Bosan

Aku sentiasa diam dalam menilai manusia
Aku hanys bising bila nak berkongsi cerita
Sebab itulah yang kawan-kawan aku nak
Bila aku berdiam nampak pelik bagi mereka
Sehinggakan sampai suatu hari aku naik muak mendengar orang mengata itu ini
Sedangkan aku mampu bersabar bila mereka sudah hebat menabur FITNAH


[Kalau sayang jangan dilepas, kalau lepaskan kau akan menyesal juga suatu hari nanti. Percaya kata ku]

Tak perlulah segala buruk baik orang tu kau rosakkan memorinya. Kata-kata kau akan merosakkan hati mereka nanti. Malah, kau akan kehilangan mereka ini seumur hidup kau. Belajar menilai manusia kearah kebaikan. Apa yang jadi dengannya pasti ada hikmah disebalik kejadian. Bukan itu yang dia minta semasa hidupnya. Tetapi itu sudah suratan takdir didalam buku Takdirnya.

[Mereka yang salah sudah dinilai salah, mereka tak wajar dihukum kamu bukan Tuhan tetapi mereka ini harus dibentukkan semula]
  • Apa kau benar hebat?
  • Apa kau benar sempurna?
  • Apa kau terlalu istimewa?

Mereka Bersuara:
  • Kau hanya hebat bercakap je
  • Kononnya kau sempurna bagai
  • Kau anggap diri kau istimewa bila kau ada rupa paras menawan tu
[Dugaan adalah racun manusia, Hikmah adalah segala penawar]

Komen:
  • Tak perlu kau nak menipu macam-macam sebab kau nak nampak terlalu hebat. Kau kata bila dah hebat ramai nak berkawan. Tapi ingat ramai lagi kawan yang kau ada makin ramai yang membuatkan kau tu orang yang dibenci. Tiada hebatnya hebat ini. Jadilah diri sendiri. Itu lebih baik. [SENYUM]
  • Sempurna hanya dimata kasar manusia, dimata hati? Biarlah diri sendiri dan Tuhan yang satu je tahu. [SENYUM]
  • Tak perlu istimewa sangat. Segala yang kita ada hanya pinjaman dunia. Tiba masanya, hilanglah segalanya. [SENYUM]

Leena Alyna: Kawan sejati akan menerima apa sahaja kau, tak perlulah simpan sikap menipu dalam jiwa raga kau tu. Kau boleh menilai sendiri mana kawan mana lawan. [smile] :)


♥ Story Morry

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...