Aku Bukan Pembenci Cinta

AKU bukan tak percaya CINTA
AKU cuma takut nak BERCINTA
AKU takut sama PENYANGAK CINTA

A : Asal tak nak couple?
B : Pandai lagi ke aku nak main couple-couple ni?
A : Seronok. Aku tanya kau? Kau tanya aku balik apahal?
B : Sebab aku sendiri tak tahu kenapa. Pernah dengar lagu Liyana Jasmin kan? Aku tak percaya cinta... DAH KOT. 
A : Bergurau sakan kau. Serius please. Ke kau ni pembenci cinta?
B : Perlukah serius dalam hal yang tak berapa penting ni? Aku tak sampai lagi tahap tu la kawan
A : Hai kau ni
B : Berhenti tanya aku soal ini. Mungkin betul kata seorang kawan aku. Bila mangga yang dah hilang kuncinya. Mangganya pula sudah dipatri. Payah.
A : (sekadar geleng kepala)
B : Apa?

Bercinta bukan suatu perkara main-main
Kali ini harus aku berhati-hati dalam memilih
Aku berdoa dia yang terakhir bergitu
Semoga Tuhan memperkenan doa aku

Aku takkan biarkan hati yang sudah beberapa kali berkecai itu kembali berkecai semula
Jadi pilihan aku untuk memilih siapa adalah hak pribadi aku
Usah dipaksa untuk menerima
Sebab cinta datang daripada hati bukan dari bibir dan kata-kata semata-mata
Maaf..


Tembak kedukaan yang menjahanamkan

Leena Alyna : Dunia hati aku belum kiamat lagi , hanya menunggu hujan dan ribut kembali reda dan matahari kembali bersinar semula.

♥ Story Morry

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...