Opppsss ! bukan begitu niatnya

Assalamualaikum,
Kehadapan pembaca yang membaca ini.
Apakah korang pernah berada dalam konflik cinta bersegi-segi? waaaahh. gitu tau. so apa yang bakal korang lakukan?
Tapi, dalam masa yang sama EX-BF/GF korang sedang menangih kasih sayang korang semula.
Mesti pening bukan?



Bukan ingin bercerita tentang orang lain,
tetapi sebagai contoh perkara ini sendiri pernah berlaku keatas diri aku sendiri.
Bukan ingin bermegah atau apa, sudah lumrah dunia perkara sebegini akan dirasa oleh manusia yang pernah bercinta.
Sudah pastinya pilihan ada ditangan kita sendirikan? tapi , apakah pilihan yang bakal korang buat tu akan buat banyak hati kecewa dan hancur? adakah tidak ?
Sudah pastinya pasti ada yang menangis dan membenci bila cintanya ditolak oleh sebab Si Dia yang telah menunggu kita tu mengharapkan keputusan yang membahagiakan.

Aku sudah bertekad sesuatu dalam hidup ku.
Cinta terakhir aku adalah bersama dengan insan yang benar-benar aku sayang itu.
Biarlah dia menghilangkan diri dan tidak memperdulikan hati yang terluka ini.
Aku tetap berharapkan dia akan mendapatkan bahagia yang dia inginkan ituuu.
tetapi akuu , hanya menanti kejayaan masa depan aku yang sedang tunggu akan kehadiran aku ini. INSYAALLAH. :)

Okey back to life , soal cerita cinta bersegi-segi ni.
FULLSTOP now !
Kita sebagai manusia jangan memberi harapan yang melampau kepada Si Penunggu Cinta ini. Biarkanlah dia dengan niat hatinya itu.
Adakala , orang yang sudah bosan menunggu kita ini akan mencari pilihan hati yang lain agar dia memperoleh kebahagiaan dengan orang lainkan? Biarkan dia, jangan pulak kamu yang cemburu tak tentu pasal okeyh :)
Tetapi andai kata Si Dia adalah Penunggu Setia. Insyaallah, jika ada jodoh ia takkan kemana. :)


♥ Story Morry

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...